0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men jag har min monterad ganska nära en vägg(0,5m) från dess högra sida, det sitter dock en dörröppning bara 1m framför innerdelen, planen var att det skulle blåsa in genom denna i och med att den hela tiden svänger från höger till vänster.Du ska självklart laborera med inställningar med luftriktningar för att erhålla bästa värmespridningen, men du kommer alltid att behöva ha några grader varmare i det rum pumpen sitter för att erhålla den önskade temperaturen i de angränsande./ Lyckan
Håll lite koll på utedelen! Jag fick smältvatten från taket på min ytterdel. tre centimeter klar is är ju lite knepigt att bryta bort ;-)
Varför inte ställa in på +23 grader, då upplever ialla fall inte jag något kalldrag. Pumpen drar väl som mest 10Ampere.10A *230v =2300W som maxförbrukning. Allså 2,3kW *24 timmar= 55,2 kW/ per dygn.55,2kW*30dagar= 1656kW/månad. Du får naturligtvis plussa på den hushållsel som ni förbrukar, kanske 600kWHåll lite koll på utedelen! Jag fick smältvatten från taket på min ytterdel. tre centimeter klar is är ju lite knepigt att bryta bort ;-)
Man kan väl räkna ut det genom att ta maxeffekt / max COP = max förbrukning ?I mitt fall:8200W / 3.73 = 2198 W