0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
"- Vatten kokar bort direkt i vacum"Sa min installatör när han vid installation vacumsög 10minuter i minus 20.
Är det inte så att torkfilter saknas i alla vanliga LLVP? Skulle inte ett sånt göra hela den här debatten irrelevant? vad kostar ett sånt? - en 50-lapp..?
Citat från: Falkas skrivet 19 januari 2011, 09:39:25"- Vatten kokar bort direkt i vacum"Sa min installatör när han vid installation vacumsög 10minuter i minus 20.Vilket bekräftar mina fördomar.
Det var -3 hemma när min pump installerades och då pumpades det i 7 timmar!
Tjejens kusin jobbar som kyltekniker ThumbsupHan monterade den en söndag förmiddag. Åkte till annan jobb kl 13 och kom tillbaka kl 20
Citat från: pi.r skrivet 18 januari 2011, 22:45:46Är det inte så att torkfilter saknas i alla vanliga LLVP? Skulle inte ett sånt göra hela den här debatten irrelevant? vad kostar ett sånt? - en 50-lapp..?Ok. Jag trodde det satt torkfilter i alla pumpar...
Och som raskt bemöts och hjälps av de "proffs" som ihärdigt och maniskt driver den felaktiga och faktiskt helt lögnaktiga myten att de med gas förfyllda värmepumpar med en gasvikt understigande 3 kg måste installeras av certifierad montör oavsett hur de kopplas ihop då sanningen är den att dessa värmepumper, liksom kylskåp och frysar försedda med förmonterade godkända och testade kontaktdon(för gas och för el) får monteras av den som anser sig ha nödvändig kännedom.