Ja, inkopplingen av GV håller jag med Carl N om. Däremot kom jag att fundera lite på lite andra saker:
Den trevägs magnetventilen som du nämner är antagligen den växelventil jag menade. Den växlar mellan VV-laddning och värmeproduktion så då kan du ju köra flytande kondensering.
Har du hört talas om stratifieringsrör? För att få så optimal skiktning som möjligt så överväg att stoppa ner ett stratifieringsrör i anslutning (1) som du ansluter pumpens tillopp till. Anslut sedan magnetventilen till uttag (5) och (14) och koppla så pumpen får returvatten lågt vid värmeproduktion och högt vid VV-produktion. Om du får en anläggning med dålig skiktning blir inte solvärmen utnyttjad optimalt.
Det traditionella är annars att man laddar på olika nivåer beroende på om det är VV- eller värmeproduktion, men då behöver man också hämta returen på olika nivåer för att inte förstöra skiktningen. Detta märks särskilt vid vår/höst då framledningstemperaturen är relativt låg normalt sett. Du laddar VV via uttag (2) och värme i uttag (5). Returen vid VV-produktion tar du på uttag (5) och (14) vid värmeproduktion), detta innebär att du behöver en likadan magnetventil till. Troligen kan inte pumpen driva två magnetventiler direkt utan du behöver antagligen hjälprelä.
Jag har själv kopplat enligt det nedre alternativet men hade jag hört talas om stratifieringstekniken när jag installerade så hade det sannolikt blivit med sådan.

Om du inte redan gjort det så öveväg också att utnyttja solvärmen till att höja KB-tempen till pumpen mha en värmeväxlare, du kan då utnyttja solfångarna maximalt och höjer COP på pumpen avsevärt.