0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har en liten (kanske dum fråga) om och start och stopp vp lite uppgifter framledningstemp 41 gberäknad 37gradminuter -65start kompressor -100när skall vp starta och stannamin går hela tiden
Tack för svaret .jag har en lite annan fråga om det nu går att svara på hur mycket KW tar en 6kw vp när den går för fullt utan tillsats och finns det någonstans påVP man kan se förbrukningen Nibe 6KW från Juli -10
Citat från: loffe 58 skrivet 30 december 2010, 12:15:26Tack för svaret .jag har en lite annan fråga om det nu går att svara på hur mycket KW tar en 6kw vp när den går för fullt utan tillsats och finns det någonstans påVP man kan se förbrukningen Nibe 6KW från Juli -10Det finns tabeller på Nibes hemsida om du klickar dig fram till pumpen och väljer tekniska data. Där kan du se hur mycket den drar vid olika in- och uttemperaturer.
Citat från: purjo__ skrivet 30 december 2010, 18:48:47Citat från: loffe 58 skrivet 30 december 2010, 12:15:26Tack för svaret .jag har en lite annan fråga om det nu går att svara på hur mycket KW tar en 6kw vp när den går för fullt utan tillsats och finns det någonstans påVP man kan se förbrukningen Nibe 6KW från Juli -10Det finns tabeller på Nibes hemsida om du klickar dig fram till pumpen och väljer tekniska data. Där kan du se hur mycket den drar vid olika in- och uttemperaturer.Vart hittade du det jag hittar inget tänkte jämföra med min pump
Citat från: smurfen72 skrivet 30 december 2010, 21:48:15Citat från: purjo__ skrivet 30 december 2010, 18:48:47Citat från: loffe 58 skrivet 30 december 2010, 12:15:26Tack för svaret .jag har en lite annan fråga om det nu går att svara på hur mycket KW tar en 6kw vp när den går för fullt utan tillsats och finns det någonstans påVP man kan se förbrukningen Nibe 6KW från Juli -10Det finns tabeller på Nibes hemsida om du klickar dig fram till pumpen och väljer tekniska data. Där kan du se hur mycket den drar vid olika in- och uttemperaturer.Vart hittade du det jag hittar inget tänkte jämföra med min pump Jag bara skojade... I installatörshandboken för respektive modell finns det en tabell som visar tillförd och avgiven effekt vid olika framledningstemperaturer.