0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Tackar för informationen om lagerbyte . Har dock ett litet problem. Efter att ha demonterat motorn så fick jag en liten svart fjäderbricka över. Var ska den sitta?
Dogge, det ser ut som den ligger i metallkåpan på dina egna bilder.
Köpte mig en Ras-10 JKVP-E i veckan och den dök upp ikväll.fick den billigt på grund av att innerdelens motorlager vasr helt slut och den lät som ett reaplan.tänkte jag skulle göra en sammanfattnig av hur jag gjorde lagerbytet.Så här ser motorn ut.By doggydoggen at 2010-12-29Här är den isärtagen,krävde en del våld,och någon form av "Heat Sink" som stelnat till betong höll imot en del.jag ristade en linje på motorn utvändigt för att kunna montera tillbaks locket exakt som det var.By doggydoggen at 2010-12-29Dogge
Jag har gjort ett skålat plattjärn som jag sedan knackar försiktigt runt om tills locket lossnar, men om du tar typ en mejsel typ fetare och knackar dig runt så släpper locket, ibland kan det separera lite plast som blir kvar i locket, glöm bara inte bort att rista på motorn så att du kan montera tillbaks det som förut, detta är en fördel om det sitter kvar plastbitar i locket, då passar dom så att säga i själva motor kroppen.Dogge
Undrar hur länge min FD-35 a kan gå innan det blir ljud från lager, 2 år nu med helt tyst.MvH Jawen
Såg ditt svar sent Doggydoggen, har redan fixat allt.Med fett på motsatt sida motorn, menar du bakom/under gummit på andra sidan fläkthjulet ?, d.v.s 60 cm bort ?.Fy vad smuts det kom ut när jag rengjorde hela lamellpaketet.......körde 4 vattenkannor med mycket varmt vatten och yes, sprayade dessutom med hård smal stråle 3 blomspray-flaskor till med yes-blandning, sedan sköljde jag tills det inte fanns något skum kvar ens i tråget som samlar kondensvatten från körning i AC-läge..Ser helt ut som ny nu och är knäpptyst Thumbsup, tack Doggydoggen för sporrandet av lagerbyte.Sedan kan man känna en lätt vibbration på vä sida fläkthjul d.v.s mitt emot fläktmotorn, men det känner man bara om man lägger handen på sidan vid högsta fläkthastighet d.v.s 5:an.Undrar hur länge min FD-35 a kan gå innan det blir ljud från lager, 2 år nu med helt tyst.MvH Jawen