0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad innebär det? Om värdena på KBin och KBut är korrekta så är jag lurad vad gäller borrhålet? Ska vara borrat 170 meter men har inte fått något borrprotokoll trots påstötning.
Om borrhålet var så kort att differensen skulle kunna vara rimligt hade KBin varit lägre än -5 grader. Pumpen hade troligen stannat pga utlöst lågtryckspressostat. Kontroller först vad det blir för differens när köldbärarpumpen går och kompressorn står still. Det kan ta 5-10 minuter innan det blir stabil differens.
Har nu per telefon fått sambon att kolla upp värdena. KBin 4,9 och KBut 5,9 grader. Värden taget en kvart efter att kompressorn stannat (och precis innan den startade igen).
Gick verkligen köldbärapumpen under tiden? Värdena verkar för höga för det. Stod köldbärarpumpen också still är försöket inte värt mycket. Köldbärarpumpen måste ställas om till kontinuerlig drift, normalt går den bara när kompressorn går.
Ok, då har jag kört på kontinuerligt läge på köldbärarpumpen och fått värdena 2,1 in och 2,9 ut. Ser ju fel ut som jag förstår det. Ska jag be installatören byta givare eller kan det vara något annat fel?
Hej, Har också en 1245-8, installerad för drygt en månad sen. Ligger på KB in cirka 0,9 och ut -0,5. Knappa 1,5 grad i diff alltså. Har dragit ner hastigheten på kb-pumpen till 20 % (i menyn), vilket inte verkade göra någon större skillnad på diffen. Finns det någon lägstanivå som man inte ska gå under? Kan jag dra ner till 10 % eller till och med 5 % eller 1 % om det behövs, tills jag i så fall når 3 graders diff? Christoffer
Ställ in fabriksvärde 50,vandra sakta ner ta ca5% åt gången så du får en diiff på mellan 3-5 grader,INTE MER ÄN GRADER DIFF