0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu får vår polar2 13 bekänna färg. -20gr. ute BRR!!Max fläkt Börvärde 30Inluft 22Utblås 40-41Fortsätter det så här blir det till att slå på elraddarna i sovrummen imorrn. Pumpen Lär inte klara att värma huset länge till.
det var ju bra siffror..=)....pumpen drog 1650wuträknad effekt 5000wcop 3,02
Börjar fundera på om min pump är frisk..Testade efter avfrostning..är nu -15 utePumpen ville inte gå upp till max 1700wutan den stannade på 1550w+19 in+33,8 ut(låter lågt)705m3/h
Citat från: doggydoggen skrivet 22 december 2010, 14:22:01Börjar fundera på om min pump är frisk..Testade efter avfrostning..är nu -15 utePumpen ville inte gå upp till max 1700wutan den stannade på 1550w+19 in+33,8 ut(låter lågt)705m3/hKompressorns strömförbrukning är ju beroende av tryckskillnaden, som i sin tur är beroende av ute och innetemperaturen. Vet du att den skall dra 1700W vid -15 ute?
Den går ej upp i märkeffekt i -20, var likadant med min Bosch..Nocrian har jag ej kollat..
Hallå Doggydogen. Min pump bär sig lika underligt åt. Hade minus 22 gr och pumpen reducerade sin produktion till en infeffekt 1.4 kW. Tyckte detta var så underligt att jag ringde Fredrik på Ventilationsutv. AB i Malmö. Han förklarade att det är precis som Toshiba har programmerat pumpen!!! Han medhöll att det inte verkar vettigt att pumpen minskar sin produktion när den som bäst behövs. Han menade dock att Ventilationsutveckling AB har inget inflytande alls på Toshiba. Man har ju bara 0.0001 % av marknaden så Toshiba skiter i vad som tycks i köldhålet Sverige. Fredrik angav som skäl att när inte pumpen anser att den kan uppfylla börvärdet så går den in i en vänta och se läge på sparlåga tycks det. Jag föreslog att de kontaktade Toshiba för att ta bort denna negativa funktion men det tyckte han var meningslöst. Ingen lyssnade.Någon hade ett inlägg att även andra pumpar har samma funktion.