Hej!
Har själv en Fighter 2025-6 kopplad till en VVM300. Lite info om mitt hus. Huset är på tot 150m2 enplan med källare. Nya fönster och dörrar nydränerad källare med isolering 10cm. Innetemp ca 21,5grader. Total förbrukning hittills i år jan-nov ca11600kWh (värme o vv ca 6150kWh tillskott 780kWh och hushållsel 4670kWh) ligger lite högre än förra året, men det är ju kallare i år. Hittills i Dec så har min Vp tagit ca 500kWh och 70 kWh tillskott medeltemp -10grader.
Själv så har jag lagt ner ganska mycket tid på att justera in mitt system (radiatorer och VP) för att få till det. Och jag är ganska nöjd med mina grejor. Det jag märkte på min 2025-6 var att den tappade effekt ju längre vintern gick, så jag sänkte gångtiden mellan avfrostningarna med 5 minuter 55min istället för 60min i samråd med Nibe och höjde tempen på förångaren till 15grader istället för 10grader vid avfrostning på eget bevåg, märkte att den avfrostar mycket bättre nu (ingen isbildning på förångaren) och orkar mycket bättre att höja tempen. mm mm.. Jag har aldrig haft nå larm eller driftstopp på mina grejor förutom när det varit kallare än -20 grader ute då ska den stoppa. Och detta har hänt 4-5 gånger.
Hoppas att du får till dina grejor så det fungerar tillfredställande för dig.
Mvh/Thomas