0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ok, jag ska kontrollera filtret även fast rörmokaren sa ett det var bra.Ökade värmebärarpumpen till 3:an (högsta varv).Vb fram 54Vb retur 34
precis när ventilen för att släppa på varmvattnet öppnar så ökar vb fram ända upp till 57 grader innan det vänder neråt.Är det normalt att den arbetar så?tidigare så har jag upplevt att den inte släppt på varmvattnet förens den uppnått sin temp och kompressorn stannat.Detta dygn har kompressorn gått 24h ock patron 3h.
Finns den stora skillnaden mellan Vbf och Vbr även när den värmer elementen eller bara när den gör varmvatten. Min har ca 20 graders diff vid varmvattenkörning. Det har det varit sedan den var ny så jag antar att det ska vara så. Tror att det fanns en tråd om detta för några år sedan, men hittar den inte nu.
Tempgivaren för returen sitter före växelventilen (av någon outgrundlig anledning)
Citat från: Carl N skrivet 09 december 2010, 13:44:02Tempgivaren för returen sitter före växelventilen (av någon outgrundlig anledning)Kanske för att den inte skall stanna pga hög retur (givaren har ju lite eftersläpning även om man ignorerar hög retur under VV-laddning).