0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Köpte pump för 2 år sedan och tyckte den leverare på tok för dåligt så jag tog dit en montör och han hittade inge fel och efter det så kom det en räkning på 2400 för att han hade kollat upp pumpen utan att hitta något fel visserligen var han hos oss 2gg och det var några mils resväg. Men till saken hör att i februari 2010 så gick utedelen sönder och det var olja på marken och vid rören så jag fick en ny utedel och efter det så fungerar den bra mycke bättre en då jag köpte den ny så kan säkert vara nått fel som inte märks så mycke. Dock så är våran pump för klen för huset men det blir en ny till sommaren./ Daniel
Ja det står mellan toshiba ras 16 eller nocria 14 eller Me 35 Vabh så får fundera till sommaren. Men det var inga problem att få en ny utedel av CanVac och att vi fick en räkning berode på att försäljaren vi köpte av garanterade att det skulle inte kosta oss någonting ifall det kom en montör och kollade så att allt var okej. Och sen helt utan förvarning så kom det en faktura. Men får lägga till att vi bestred fakturan och fick den avskriven.Men man lärde sig något nytt iaf / daniel
Är det någon som kan förklara det här med nominell effekt på 3,2kw ner till -15 grader? betyder det att pumpen med full snurr, på fullvärme ska kunna ge samma luftvärme på inomhusdelen som vid +7 grader ute? Jag tycker det känns lite som fillmen Göta kanal, när en kvinnlig försäljare övertygar en polis om att den faktiska kostnaden är så låg att han borde ha råd att köpa båten.