0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Då är det nog så att jag fortfarande inte hittar att läsa detta.I alla fall skriker det kortslutning om mrN:s anläggning.
att det bara finns en termostat
Golvvärme överallt, förutom en radiator i tvättstugan i källaren vars termostat är fullt öppen.Ska spana in framledning kontra börvärde då den stannar.Vad tros om iden med volymtank?
Vad är det som styr shunten? Kan du lägga upp en bild på golvvärmecentralen?
Stäng bägge cirkulationspumparna, samt öppna shuntarna till max.
Kortslutning, utveckla gärna.
Utveckla gärna Tillfälligt, för att testa, eller permanent?Mina tankar går att ja inte får nån cirkulation på värmebäraren, och ingen värme upp på övervåningen?Samt att det riskerar att frysa i garaget?Den i garaget är ju enkel att stoppa, bara dra sladden.Shunten i garaget är för tempreglering där ute, ligger på 10-12grader där nu.Men den andra som matas från VPn, hur stoppar jag den, i pumpen, eller väljer jag automatisk och 0% i menyn?
Permanent!Eftersom du har T1 placerad före G1, så går G2 på kontinuerlig drift. Även om du stänger ner G2 kommer du att få cirkulation på samtliga slingor/radiatorer, såvida de har anpassa flöden.Garagets temperatur reglerar genom att justera flöden på varje slinga. Genom att du inte går barfota i garaget, spelar det ingen roll att deltaT blir högt på varje enskild slinga.
Riskerar jag att förstöra nåt, genom att prova?
Misstänker du att jag ger rekommendationer som skulle kunna skada ditt värmesystem?