0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har 1,5 meter slitbana till en lastbil liggande på golvet... 20 cm bred ska klyvas och sättas på åkgräsklipparen. saipade vintermönster så jag får fäste för snöslungandet med den. Tiggde till mig den på en vulkverkstad. Är bara fundersam på hur jag ska få det att funka fullt ut. Någon ide? Oljade några plastiga lågpris birkenstock på sulan.. Japp det funkar. Bättre fäste i vått å tort golv. Meen ena sulan har börjat släppa i limningen!!! Om det har med oljan att göra vet jag inte. sulor har släppt förut från likadana par. Köpte en drös på extra extra brandskadat konkurslager typ... Såna man kastar efter ett tag. Vad är det för matreal i däcken på elbilarna?
Citat från: leifa.k skrivet 04 november 2010, 22:19:27Vad menar du? Hur du skall få fast slitbanan på stommen, är det vad du undrar? Japp!! Skulle va enkelt om man kunde limma/smälta ihop slitbanan och pumpa fast den...
Vad menar du? Hur du skall få fast slitbanan på stommen, är det vad du undrar?
hej som jag mistänkte ..olja funkade inte alls,som att köra på halkbana fanns inte 1mm fäste nånstans gick gasa sig ur mitt på raksträckor..det andra vi prövade va remspray,funkade lite bättre men ändå jävligt halt....suck jaja det e bara att öppna börsen å köpa riktiga däck varje tävling...däcken man tävlat med duger ju ssom tränings däck nån gång trots allt..finns dock en annan väg att gå man gör helt enkelt egna däck,rå ämnet finns att köpa till däcken så det e bara att limma fast dom på fälgar..det blir ca 50% billigare ändå..å jag gissar att man hinner limma ca 20 par däck per kväll om man ligger i lite...
Jag har 1,5 meter slitbana till en lastbil liggande på golvet... 20 cm bred ska klyvas och sättas på åkgräsklipparen. saipade vintermönster så jag får fäste för snöslungandet med den. Tiggde till mig den på en vulkverkstad. Är bara fundersam på hur jag ska få det att funka fullt ut. Någon ide?
... ....
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 04 november 2010, 21:36:40hej som jag mistänkte ..olja funkade inte alls,som att köra på halkbana fanns inte 1mm fäste nånstans gick gasa sig ur mitt på raksträckor..det andra vi prövade va remspray,funkade lite bättre men ändå jävligt halt....suck jaja det e bara att öppna börsen å köpa riktiga däck varje tävling...däcken man tävlat med duger ju ssom tränings däck nån gång trots allt..finns dock en annan väg att gå man gör helt enkelt egna däck,rå ämnet finns att köpa till däcken så det e bara att limma fast dom på fälgar..det blir ca 50% billigare ändå..å jag gissar att man hinner limma ca 20 par däck per kväll om man ligger i lite...Trinity tillverkar en däcksoppa som borde funka på slotbilarna. Den heter "Red dot" eller något liknande, vi använde det till Mini-Z bilarna med sponge däck. Körde även med SpeedTech Foam Liquid men Trinity var bättre men svår att få tag på i Sverige, vi köpte från England och USA.Ett j-a pyssel att limma och slipa en massa däck. Smutsigt värre med slipningen, har du egen däckslip så blir det lite enklare men lika fullt skitigt med allt gummidamm.
Kolla hos Rubber company dom borde ha kallvulk.På jobbet köper vi från dem när vi behöver repdelar till band transportörer./taiga
Finns det inte lämpliga ATV däck med dubb som passar din klippare?