0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
vad är framledningstemperatur?
så det är bara att mäta tempen på rören som sitter på radiatorerna?
Citat från: rcman skrivet 04 november 2010, 14:57:04så det är bara att mäta tempen på rören som sitter på radiatorerna?Mät på röret som går ut från pannan.
Citat från: purjo__ skrivet 04 november 2010, 15:07:57Citat från: rcman skrivet 04 november 2010, 14:57:04så det är bara att mäta tempen på rören som sitter på radiatorerna?Mät på röret som går ut från pannan.ah, tack för svaret. trodde man skulle mäta på radiatorerna direkt när du skrev "IR-termometern är dock oslagbar när du skall springa runt och mäta in/ut-temperatur på alla radiatorer..."
Om ingen annan orkar det så kan jag räkna ut din radiatoreffekt senare under helgen så kan du få vilken maxeffekt de kan avge med VP-vänliga temperaturer.
Jag har mao 9 enkel, 4 dubbel och 1 trippel panel i huset och det är inte optimalt alls för en VP så har du mestadels enkelpaneler är min rekommendation att byta ut några mot större dubbel/trippel raddar för att få mer optimal gång på VP:n.
Citat från: Ville Vessla skrivet 05 november 2010, 12:17:20Om ingen annan orkar det så kan jag räkna ut din radiatoreffekt senare under helgen så kan du få vilken maxeffekt de kan avge med VP-vänliga temperaturer.snällt av dig!Citat från: joka83ed skrivet 05 november 2010, 11:38:28Jag har mao 9 enkel, 4 dubbel och 1 trippel panel i huset och det är inte optimalt alls för en VP så har du mestadels enkelpaneler är min rekommendation att byta ut några mot större dubbel/trippel raddar för att få mer optimal gång på VP:n.vad är det som gör att enkelpaneler inte är så bra om man kör VP?