0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ang reservdelar så har det bytts ett kort i min pga avfrostnings problem kortet som byttes ut kom säkert snabbt men ....... reparatören fick man ringa till och fråga om inte kortet kommit än men ..... inget sker automatiskt men tempen var ca 15 minus under perioden o vem vill byta kort då ? över en månads väntan (detta är en kort version av händelsen)service andan från daikin sverige bör förbättras dom är tydling lite hemliga ang informationeller så är dom okunniga (inte skulle jag vilja reparera/felsöka på deras produkter)ang fuktigare luft osv är en viktig parameter men även avfrostnings parametrarna ivt har jag en del erfarenhet av ivt säljer någon annan installera o upp kommer vissa problem kan det bli lite knivigt eller komiska inslag tex kom inte när kunden vill utan vi kommer när vi vill sedan är det inte alla som beter sig på detta sätt men köp av en som både säljer ochinstallerar och som har referenser men som jag ser på detta med värme pump så har det blivit bättre men ... långt i från bradet vräks ut modeller i dag så kvaliten är det lite si och så med (men det tar väl försäkings bolagen )så om man skall välja rätt pump i dag då skall man vara påläst som tex detta forum jag hoppas du lästhttp://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=26949.0där står en del men inte allt jag vet inte om blev något klokare men 5års garanti utan några spec krav så är jag i stort sett nöjd med daikin