0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Den räknar inga gradminuter vid VV-laddning, det är start och stoppvärden på temperaturen på VVB:n som styr detta. På äldre modeller stoppas VV-laddningen av driftpressostaten.Är det inte fortfarande så att den "toppar" VVB:n i slutet av en driftcykel om temperaturen i VVB är max 2 (eller 3) ºC högre än VV-start?
Citat från: Carl N skrivet 10 oktober 2010, 20:46:06Den räknar inga gradminuter vid VV-laddning, det är start och stoppvärden på temperaturen på VVB:n som styr detta. På äldre modeller stoppas VV-laddningen av driftpressostaten.Är det inte fortfarande så att den "toppar" VVB:n i slutet av en driftcykel om temperaturen i VVB är max 2 (eller 3) ºC högre än VV-start?Är rätt säker på att gradminutvärdet ändrades under vv laddning så visst räknar den. Tror att den använder värdet på vb fram som fanns före innan vv laddningen påbörjades. Min toppar inte upp beredaren i alla fall stog och kollade vid vv tappning och den startade vid 40 grader som den är ställd jag har inte hittat nån inställning för toppning.
Har kollat på loggen ingen toppning sker vv start är ställd på 38 grader hur infogar jag en bild så ni kan se loggen[/img][/img]
Hos mig sitter pluset till vänster
Har bosatt mej i pannrummet och ser att gradminuterna fortsätter räkna vid vv laddning antagligen använder den vb fram värdet före vv laddningen eller för mej extern givare efter knäpptank som inte cirkulerar vid vv laddning så värdet blir lite fel.