0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ok... Så då är det som det ska då?Just nu i skrivande stund så står Framledningstempen på 22.3 och beräknad temp på 25.1, men det är som det ska då antar jag..
18 starter/dygn är helt OK. Det du bör tänka på är att även ställa upp "start tillsats" till ca 5 x "start kompressor".Om tempdiffen mellan framledningens ärvärde och börvärde överstiger 10 ºC så kommer värdet i 5.1.3 "ta över" och styra kompressorns start/stopp. Detta är väl en indikation på låg vattenvolym eller dåligt intrimmade flöden (typ att nån radiator kortsluter flödet). Självklart ska man trimma in flödena över varje radiator (med fast instrypning) innan man funderar på volymförstorare.
Citat från: Carl N skrivet 25 september 2010, 15:08:0218 starter/dygn är helt OK. Det du bör tänka på är att även ställa upp "start tillsats" till ca 5 x "start kompressor".Om tempdiffen mellan framledningens ärvärde och börvärde överstiger 10 ºC så kommer värdet i 5.1.3 "ta över" och styra kompressorns start/stopp. Detta är väl en indikation på låg vattenvolym eller dåligt intrimmade flöden (typ att nån radiator kortsluter flödet). Självklart ska man trimma in flödena över varje radiator (med fast instrypning) innan man funderar på volymförstorare.ok, men med fasta instrypningar menar du väl ratten innanför termostaten som är graderad 1 till 7.. har "trimmat" in dessa lite själv, i stort sett minsta flödet i radd 1 och ökat succestivt flödet bort över till sista radden.tillsatsen har jag satt på -999, x5 skulle bli -750. Bör jag ändra detta värde?