0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ja det kan säkert skilja en del mellan de olika pumparna, men jag tycker att det låter lite högt förstås, men det beror givetvis vilken innetemp man vill ha i huset. Själv ligger jag på allt mellan +19-22 ºC i tempinställning på pumpen och med dessa tempinställningar kan då innetempen i huset variera allt mellan ca +20-21,5 ºC När det är mildare väder ute så brukar jag få höja tempinställningen lite på pumpen till ca +21-22 ºC och när det börjar bli lite kallare väderlek ute så brukar jag kunna köra på lite lägre tempinställning på allt mellan ca +19-20 ºC annars blir det lite för varmt. Detta är iof lite märkligt men det verkar alltså som om pumpen gasar på lite extra allt eftersom utetempen sjunker vilket jag inte har någon förklaring till, och jag bryr mig inte så mkt heller eftersom det hade varit sämre om det hade varit tvärtom.När det gäller fläkthastigheterna så kör jag på allt mellan 3:an och 5:ans hastighet och vanligtvis 4:an eller 5:an, aldrig under 3:ans hastighet. Mvh Raffen.
HeiJeg har nå funnet en rett innstilling på pumpa. Jeg har den på "heat", rundt 20 grader og viftehastigheten er på 3. Har jeg den på mer enn 3 så blir det veldig mye "luftstøy". Problemet er at når jeg skal skru den på så vil den ikke starte... Jeg har ikke hatt pumpa på på flere dager, og i dag da jeg skulle skru den på så vil den ikke starte skikkelig. Det kommer en svak luftstrøm ut, men det er veldig lite. Har opplevd det tidligere også, men med mye trykking fram og tilbake så starter den. Noen som vet hva dette kan være?