0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo, det är ju vad som sagts tidigare i tråden, men kolla vad jag klistrade in i mitt förra inlägg; Det kan inte misstolkas och står svart på vitt:Har du bredband via fiber eller från annan leverantör tillkommer ingen nätavgiftMen visst vore det konstigt om andra leverantörer får nyttja gratis linor?Edit: Slog mig precis nu att andra leverantörer antagligen inte alls får leverera på gratis lina, deras priser inkluderar säkert trafikavgiften också. Så skall jag prisjämföra ex telias adsl med bredbandsbolagets så får jag nog lägga på 89:- på telias pris.
Ingen mer än jag som tycker det är otroligt jobbigt att tala i mobilen?Typ dåligt ljud, kopplar ned, hörs dåligt.Lägg dessutom till att det näppeligen är nyttigt med 0.2W mikrovågor in i hjärnan.Så länge det är marginellt dyrare med fast telefoni kommer jag att behålla den.Skall tillägga att jag gärna talar länge i telefon, det kan alla som talat med mig intyga...
Jag har beställt Telenor One och portering av hemtelefonnumret till ett s.k. gruppnummer. Det funkar så att när någon ringer hemtelefonnumret så ringer både min och frugans mobiltelefon samtidigt och vem som helst av oss kan svara. Var samtalet ämnat till den andre så kopplar man över samtalet gratis. För oss känns det som en perfekt lösning eftersom hemtelefonen ringer bara när samtalet inte är till en specifik person utan till "någon" vuxen i familjen,t.ex. från dagis, skola. När barnen blir större kanske deras mobiler inkluderas i gruppnummret,men det blir en senare fråga.
Tycker mobiler är skräp Hör dåligt mottagning så där..långa samtal ja då bryts det..Tillbaka till vanlig hederlig telefon med snurr skiva..som fungerade oavsett lite åska och annat...hur bra som helst...Det går utför..
Citat från: Rickard skrivet 26 november 2010, 18:14:41Ingen mer än jag som tycker det är otroligt jobbigt att tala i mobilen?Typ dåligt ljud, kopplar ned, hörs dåligt.Lägg dessutom till att det näppeligen är nyttigt med 0.2W mikrovågor in i hjärnan.Så länge det är marginellt dyrare med fast telefoni kommer jag att behålla den.Skall tillägga att jag gärna talar länge i telefon, det kan alla som talat med mig intyga...Du har ingen bärbar telefon hemma va?
Nej ut med det analoga, vi kommer att köra Felias fiber med fullt utbud, vart ändå relativt billigt, 100mbit surf och 2 tv med fullt utbud samt hemtele för under 500:-/mån, kostar ca 7000:- att dra in fibern.Föredrar mobilen alla ggr, men Iphone har sämre täckning på ställen med lite sämre mottagning, men tycker mobilnätet funkar mycket bra, och 4g kommer innan jul, Upp till 50mbit..
4G-nätet att öppnas enligt följande plan:December 2010BranäsDuvedEskilstunaGävleHemavanIdre.LuleåSundsvallSälenSödertäljeTärnabyUmeåÅreVemdalen
Citat från: kilo skrivet 26 november 2010, 18:08:28Jag har beställt Telenor One och portering av hemtelefonnumret till ett s.k. gruppnummer. Det funkar så att när någon ringer hemtelefonnumret så ringer både min och frugans mobiltelefon samtidigt och vem som helst av oss kan svara. Var samtalet ämnat till den andre så kopplar man över samtalet gratis. För oss känns det som en perfekt lösning eftersom hemtelefonen ringer bara när samtalet inte är till en specifik person utan till "någon" vuxen i familjen,t.ex. från dagis, skola. När barnen blir större kanske deras mobiler inkluderas i gruppnummret,men det blir en senare fråga.Ser du då i din mobil att den ringande parten ringt på ert hemnummer? eller är där ingen skillnad på hemnummerssamtal och de som är ämnade direkt till ditt mobilnummer?