0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Man behöver endast våtrumsskivor i duschavdelningen(+ 1 m åt sidorna). I övriga delen av rummet kan du ha vanlig billig kartonggips.Eftersom du har betongplatta är även tätkraven låga där. Det räcketr med tradtionell primning/gummistrykning.Det blir småpengar jfrt med vad du har tänkt.
Nej någon större erfarenhet av Biltemas tätskikt för våtrum har jag väl inte mer än när det gäller min egen dusch i källaren som jag renoverade i vintras, och då använde jag biltemas tätskikt och det verkade helt ok ivf så jag känner mig helt trygg inför framtiden kan jag säga. Det är med all sannolikhet inte på något sätt sämre än andra likvärdiga produkter på marknaden och är givetvis typgodkänt och även godkänt av försäkringsbolagen.Jag kollade även på Cheapy och de säljer då Bostiks tätskikt för våtrum som f.ö är i 3 olika skikt, men det skulle väl bli ca 2-3 ggr dyrare för min del ivf. Cheapykillen sa också att man kan inte använda detta Bostiks tätskikt på våtmattor på t.ex golv eller väggar eftersom Bostiks tätskikt tydligen löser upp våtmattan, så han rekommenderade att ta bort ev våtmattor isf. Själv hade jag redan en våtrumsmatta på betonggolvet i duschen som jag då hade för avsikt att låta ligga kvar och bara lägga klinkers ovanpå denna vilket jag också kunde göra när jag nu använde Biltemas tätskikt. http://www.cheapy.se/webapp/wcs/stores/servlet/Category4_10651_10551_14557_46_13077_13077_image_0Mvh Raffen.