0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Knepigt det ska den inte göra. Funkar kompressorn?Kolla även meny 9.1.1 att det står "NEJ" där. (För att komma åt meny 9 måste du först aktivera "S" i meny 8.1.1)
Citat från: Carl N skrivet 18 augusti 2010, 21:25:40Knepigt det ska den inte göra. Funkar kompressorn?Kolla även meny 9.1.1 att det står "NEJ" där. (För att komma åt meny 9 måste du först aktivera "S" i meny 8.1.1)Jodå kompressorn funkar, den går varje gång vid uppvärmning av vattnet. Dock så går elpatronen in och hjälper till lite väl ofta tycker jag, även om det inte är varje gång.Har ingen meny 9, men "Elpanneläget" står på nej. Antar att avsaknaden av meny 9 beror på gammal mjukvara, är det något som kan/bör uppgraderas?
Citat från: im78 skrivet 19 augusti 2010, 07:36:06Citat från: Carl N skrivet 18 augusti 2010, 21:25:40Knepigt det ska den inte göra. Funkar kompressorn?Kolla även meny 9.1.1 att det står "NEJ" där. (För att komma åt meny 9 måste du först aktivera "S" i meny 8.1.1)Jodå kompressorn funkar, den går varje gång vid uppvärmning av vattnet. Dock så går elpatronen in och hjälper till lite väl ofta tycker jag, även om det inte är varje gång.Har ingen meny 9, men "Elpanneläget" står på nej. Antar att avsaknaden av meny 9 beror på gammal mjukvara, är det något som kan/bör uppgraderas?Jag har för mig jag har läst i en gammal tråd nånstans att en uppgradering av mjukvaran från en viss version till en nyare gjorde att elpatronen inte alls gick in lika ofta. Det kanske är ett liknande problem du har framför dig ... Men jag kan inte tänka mig att det är såpass mycket fel i mjukvaran att elpatronen skall gå in i sommarläge? Är du HELT säker på att sommarläget är inställt?
Citat från: taz79 skrivet 19 augusti 2010, 08:02:37Citat från: im78 skrivet 19 augusti 2010, 07:36:06Citat från: Carl N skrivet 18 augusti 2010, 21:25:40Knepigt det ska den inte göra. Funkar kompressorn?Kolla även meny 9.1.1 att det står "NEJ" där. (För att komma åt meny 9 måste du först aktivera "S" i meny 8.1.1)Jodå kompressorn funkar, den går varje gång vid uppvärmning av vattnet. Dock så går elpatronen in och hjälper till lite väl ofta tycker jag, även om det inte är varje gång.Har ingen meny 9, men "Elpanneläget" står på nej. Antar att avsaknaden av meny 9 beror på gammal mjukvara, är det något som kan/bör uppgraderas?Jag har för mig jag har läst i en gammal tråd nånstans att en uppgradering av mjukvaran från en viss version till en nyare gjorde att elpatronen inte alls gick in lika ofta. Det kanske är ett liknande problem du har framför dig ... Men jag kan inte tänka mig att det är såpass mycket fel i mjukvaran att elpatronen skall gå in i sommarläge? Är du HELT säker på att sommarläget är inställt? Jodå jag är helt säker på att sommarläget är inställt, har dubbelkollat. Kanske dags att kolla med Nibe...