0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Riktigt rolig läsning att få veta hur mkt du har gjort och även få små tips vad man själv skulle kunna göra.Men en fråga om man nu får ställa den Vad är payoffen? Du måste ju ha lagt ned massor av pengar och måste väl bli svårt att gå hem med vinst på det? förutom då ett bättre inomhusklimat och ev högre bostadsvärde på huset.
Hur Återvinner du värmen från frånluften?
Hej Gano! Ja jag tycker nu verkligen att du har gjort allt du kan för att få ett så energisnålt hus som möjligt, och lite till kanske. Så man kan väl därmed anse att du i princip är helt färdig med detta. Det enda som jag möjligtvis tycker fattas dig i sammanhanget är väl då kanske 1 st och möjligtvis i förlängningen ev 2 st Toshiba polar2-pumpar för en ännu mer optimal och kostnadseffektiv uppvärmning av huset. Mvh Raffen.
Det jag funderar på just nu är om det kommer att bli frost på utsidan av mina fönster och om takfönstrena kommer att snöa igen, men det lär väl visa sig. U-värdet på glaset i mina fönster ligger nu på 0,9. Glaset i takfönstren ligger på 1,1, men om jag skulle skruva tillbaka mina innerrutor av K-glas så skulle den siffran sjunka till 0,7. Då tror jag att mina takfönster helt enkelt skulle snöa igen. MVH/Gano