0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du tycker den åsikten är betydligt viktigare än vad jag gör och du har nog skrivit om det på snart samtliga trådar och ämnen så det har nog inte undgått någon Om det är 600w eller 1000w eller 1200w i värmeeffekt utslaget på en villa eller fritidshus på mellan 50 och 150kvm ser inte jag som så viktigt som du gör under dom veckor eller kanske månad det handlar om, men alla prioriterar olika saker här i livet ThumbsupHar en Fujitsu uppsatt som ska gå ner lågt i värmeeffekt jämfört med min FD35 men vad det skulle spela för roll märker då inte jag hos mig i alla fall.
Nu har jag ingen lust att hamna i någon lång sträng i detta ämne då det säkert finns hundra trådar där du tar upp dina åsikter om lägsta värmeeffekt, låter det helst stanna vid det då du och jag inte delar så mänga åsikter Mycket möjligt att jag inte fattar någonting om värmepumpar och då låter vi det vara så illa och läsarna får bilda sin egen uppfattning Som du ser skriver jag att du tycker den egenskapen betydligt viktigare än vad jag gör om det skiljer några hundra W mellan några modeller och om vi har olika åsikter om detta så är det inte mycket att göra åt.Du kan inte jämföra din fastighet som knappt drar någonting enligt dina uppvärmningskostnader jämfört med 98% av husen som inte har din förbrukning.Du verkar så desperat att ha lägst förbrukning av alla att du snart stänger av ventilationen i kåken så det inte blir några effektförluster
Som du ser skriver jag att du tycker den egenskapen betydligt viktigare än vad jag gör om det skiljer några hundra W mellan några modeller och om vi har olika åsikter om detta så är det inte mycket att göra åt.Du kan inte jämföra din fastighet som knappt drar någonting enligt dina uppvärmningskostnader jämfört med 98% av husen som inte har din förbrukning.Du verkar så desperat att ha lägst förbrukning av alla att du snart stänger av ventilationen i kåken så det inte blir några effektförluster
Livet är jobbigt som okunnig men jag tror jag klarar det också En vacker dag inser du också Raffen att utslaget på ett år så är det minimala skillnader på tex Toshiba RAS10/13 och Mitsubishi FD25/35 Du överskattar den förmågan alldeles för mycketHar en FD35 hos mig och skulle man gå efter dina teorier skulle den gå on/off väldigt ofta men jag måste göra dig beskviken för det gör den inte.Som jag skrev tidigare är det inte många som behöver så lite värme i sin fastighet som du gör i ditt eget väldigt snåla hus med låg innertemperatur där du knappt behöver värma med något men så ser inte 98% av hushållen ut.Hade jag haft en stuga på 20-30kvm vore det skillnad på antalet on/off per dygn till Toshibans fördel men hur det slår effektmässigt på ett år även i den typen av stuga vet jag inte.Men som den mycket kunniga person du är så vet du säkert svaret i kronor räknat Nu har man hamnat i detta med raffen som jag tänkte jag skulle undvika då det kan pågå i evigheter
När det gäller märkesval på ganska likvärdiga produkter så är det bara kunden som kan avgöra det. Har man andra produkter från något märke som har varit problemfria så kikar man nog lite extra på deras produkter.Skulle man bara tänka på tex effekter och förbrukning så kan man fråga sig varför man ska köpa en Merca för 500000:- när man kan köpa en folkvagn med samma hästkraftsantal och utrustning för 400000:- hoppas du förstod liknelsen.Vilken som håller längst är helt omöjligt att svara på.Panasonic har scroll kompressor vilket gör att man minskar risken för stomljud om utedelen ska hängas på ytterväggen.Panasonic har en funktion för rent fläktläge om man har nytta av det, tex om man eldar i kamin och vill få fart på den varma luften.Mitsubishi har svingfunktion upp/ner om man har behov av detMitsubsihi slipper man servicekostnaden men man får hoppas att kunden i framtiden gör rent maskinen själv, det lär inte många göra Sen har dom olika märkena och modellerna lite olika karaktärer på ljudet och det kan bara kunden avgöra vilket av ljuden som är behagligast.Vet inte om någon blev klokare på mitt svar
Sen spelar det antagligen ingen roll hur många ggr man skriver om denna fördel eftersom oftast när det kommer in en ny medlem och frågar om pumpar alt ett ev pumpval så har de oftast inte en susning om detta såvitt jag förstår, skulle väl nästan kunna sätta en kaffekaka på att värdet av denna egenskap även kanske har undgått Backfeed i det här fallet!