0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Till och från jobbet kör jag faktiskt också "ekonomiskt", ja inte för att en 2ton tung 4-hjulsdriven bil med lite pulver under huven går att köra billigt men... Det är väl snarare på övrig tid, när man hittar nån slingrig go väg man gasar lite extra och förstör den fina låga förbrukningen för hela den tankningen Jag förstår faktiskt tjusningen med att komma så långt som möjligt för varje liten droppe bränsle, fast då skall man ha en bil för det. Jag gillar bilar med en del att gasa med och då är det löjligt att försöka köra billigt med dem, för hur man än gör blir det dyrare än att köpa en bil med "rätt" motor från början.Har ägt en elbil ett tag, där fanns inte effekten jag är van vid. Men då blev det istället kul att köra för att komma så långt som möjligt för varje laddad kWh Jag snittade 1,5 kWh per mil (1 L bränsle = ca 10kWh) vilket borde ge 0,15 L/mil i en bil, slå det ni Snålade man riktigt så gick det att köra på lite drygt 1 kWh/mil
Blir en del bilar..men inte jättemånga direkt..5-7st ca
Citat från: Apan skrivet 29 juli 2010, 09:24:01Blir en del bilar..men inte jättemånga direkt..5-7st caAtt ofta byta bil kan inte vara lönsamt.
Citat från: MGKea skrivet 29 juli 2010, 09:29:44Citat från: Apan skrivet 29 juli 2010, 09:24:01Blir en del bilar..men inte jättemånga direkt..5-7st caAtt ofta byta bil kan inte vara lönsamt. Jag har endast sålt bilar för mer pengar än jag köpt dem för, så visst kan det vara lönsamt.Blir väl svårare när det gäller nyare bilar dock.