0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag är nog mer orolig för dig Rippe
Nu när utomhustemperaturen stiger behöver ju inte värmepumpen anstränga sig speciellt mycket. Behovet av trimning och justering är också väldigt liten. Kan det finnas någon risk för att VP helt enkelt blir ledsen och hamnar i ett mörkt "sommar-depp", där den helt enkelt känner sig mobbad och ensam för att dels inte behöva jobba så hårt och dels för att ingen är där och pillar på parametrarna?Någon som varit med om detta?Jag försöker i alla fall besöka den så ofta jag kan och i alla fall läsa av lite värden och kanske småprata lite med den.
Nu när utomhustemperaturen stiger behöver ju inte värmepumpen anstränga sig speciellt mycket. Behovet av trimning och justering är också väldigt liten. Kan det finnas någon risk för att VP helt enkelt blir ledsen och hamnar i ett mörkt "sommar-depp", där den helt enkelt känner sig mobbad och ensam för att dels inte behöva jobba så hårt och dels för att ingen är där och pillar på parametrarna?
Man kan ju göra som jag gjorde igår - öka förskjutning (rumbör på Thermia-speak) dramatiskt så att integralen går ner på typ -1089 och kolla a) att tillskottet kickar in och b) att pumpen bryter på hysteres när VBf stuckit iväg alldeles för högt.Har man inget att göra får man väl skaffa sig... Det var lätt att lura pumpen att börja svettas. Ny toppeffekt noterad på elmätaren: drygt 9kWChristian