0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag kan inte konkludera något ifrån folksams statistik, utan att det är interesant läsning.Vart har du de 90% ifrån?
Läste Folksams undersökning om bergvärme o då blir man i stort avskräckt från att skaffa bergvärme.......Är det så attkompressorer lägger av m.m efter 5 - 6 år? Verkar som om man kommer att få en hög underhållskostnad på apparaterna fram över?!?!?!?!Är det värt att plöja in 115" i huset när det verkar som om det blir mkt problem framöver?Är nibe fighter 1215 fri från barnsjukdommar gentemot tidigar nibe pumpar?Svar önskas!!! Jonsson
Min granne har IVT 7kw och har en villa på 220kvm som den värmer lätt och en årsförbrukning av el på ca 12000kwh. Med tanke på att jag skulle tänka på en 8,5kw istället för en 7kw när jag fram över kommer att ha 200kvm...är det så att IVT har bättre verkningsgrad än nibe el. dyl.?
Hur mycket stiger taxeringsvärdet på huset efter en bergvärme installation? :,v(Hur länge räcker varm vattnet vid en dusch?
God morgon!Med 3 personer i familjen som gillar att dusch länge och varmt bör med andra ord ha en extra vv-beredare??? Vi har det problemet idag då vi har vattenburen el panna så när jag ska in i duschen så får man jummet vatten nästinpå kallt studs.......men värmer bergvärme upp vattnet fortare än vad en el-panna gör??? Min panna är från 1984.
Vad har ni för borrdjup på era hål? Har blivit rekomenderad 130m av IVT samt 150m av Nibe.Vad är det som gäller??? Vad betyder mätvärdet cop som ni talar om?Mvh.Jonsson