0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Jag har precis köpt två stycken Panasonic Prima scroll 9 0,6-5,4kw och jag tänkte kolla om jag har gjort ett bra köp eller inte? Jag fick två veckors ångerrätt.Blir tacksam för svar. // Mvh Fredrik
Då ni skriver Prima Scroll så antar jag att det är Sverigepupens återförsäljare som sålt in maskinerna till dig.Då har ni förmodligen 5 års totalgaranti på maskinerna, eventuellt måste ni köpa en service efter ca 24 månader för att den 5åriga garantin skall gälla.Har hört olika uppgifter angående denna service så säker är jag dessvärre inte.Jag förmodar att 37250:- är efter ROT avdrag då det inte är avrundat till 37000:- vid köp av 2 Om ni jämför med att köpa den modellen med 2 års garanti så ligger nog priserna runt 27-28000:- efter ROT avdrag, kan nog finnas billigare men med skillnad att dom inte har 5 års kompressorgaranti!Ni måste därför själv avgöra om det är värt ca 10000:- för längre garanti, det finns nog massor med åsikter om detta.Huvudsaken är väl att ni själv känner att det är en någorlunda bra affär Din modell heter egentligen NE9JKE
Citat från: FOFO skrivet 09 april 2010, 15:30:11Hej Jag har precis köpt två stycken Panasonic Prima scroll 9 0,6-5,4kw och jag tänkte kolla om jag har gjort ett bra köp eller inte? Jag fick två veckors ångerrätt.Blir tacksam för svar. // Mvh Fredrik Hej FOFO! Är detta priset inkl installation och rotavdrag för pumparna eller?? Vad är det för garanti på pumparna inkl installation?? Mvh Raffen.
tycker det är dyrt!!!!!!! köp 2st polar2 ras 13 på ventilationsteknik för 17000:-/st med eon´s rabatt och rot installerat, det ger 34000:- inkl 6års garanti!!