0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du har vattenburet... kanske tänka om om luft/vatten ändå?
Citat från: MGKea skrivet 06 april 2010, 15:48:59Du har vattenburet... kanske tänka om om luft/vatten ändå? För stor investering tycker jag. Payofftiden blir väl ÄN längre när huset större delen av året skall stå på underhållsvärme?
Citat från: Dirk Diggler skrivet 06 april 2010, 20:15:56Citat från: MGKea skrivet 06 april 2010, 15:48:59Du har vattenburet... kanske tänka om om luft/vatten ändå? För stor investering tycker jag. Payofftiden blir väl ÄN längre när huset större delen av året skall stå på underhållsvärme?Är det inte stor risk för att befintliga rörfryser på vintern? Dessutom så kan jag faktiskt tänka mig att det skulle vara krångligare vid uthyrning att bemästra luftluft pumparna ....
Citat från: MGKea skrivet 06 april 2010, 20:22:02Citat från: Dirk Diggler skrivet 06 april 2010, 20:15:56Citat från: MGKea skrivet 06 april 2010, 15:48:59Du har vattenburet... kanske tänka om om luft/vatten ändå? För stor investering tycker jag. Payofftiden blir väl ÄN längre när huset större delen av året skall stå på underhållsvärme?Inte i vanligt radiatorvatten. Används till värmepumpar då vattnet går ut till utedelen.Är det inte stor risk för att befintliga rörfryser på vintern? Dessutom så kan jag faktiskt tänka mig att det skulle vara krångligare vid uthyrning att bemästra luftluft pumparna ....Är det inte/kan man inte ha glykol i cirkulationsvattnet?
Citat från: Dirk Diggler skrivet 06 april 2010, 20:15:56Citat från: MGKea skrivet 06 april 2010, 15:48:59Du har vattenburet... kanske tänka om om luft/vatten ändå? För stor investering tycker jag. Payofftiden blir väl ÄN längre när huset större delen av året skall stå på underhållsvärme?Inte i vanligt radiatorvatten. Används till värmepumpar då vattnet går ut till utedelen.Är det inte stor risk för att befintliga rörfryser på vintern? Dessutom så kan jag faktiskt tänka mig att det skulle vara krångligare vid uthyrning att bemästra luftluft pumparna ....
Citat från: MGKea skrivet 06 april 2010, 20:22:02Citat från: Dirk Diggler skrivet 06 april 2010, 20:15:56Citat från: MGKea skrivet 06 april 2010, 15:48:59Du har vattenburet... kanske tänka om om luft/vatten ändå? För stor investering tycker jag. Payofftiden blir väl ÄN längre när huset större delen av året skall stå på underhållsvärme?Är det inte stor risk för att befintliga rörfryser på vintern? Dessutom så kan jag faktiskt tänka mig att det skulle vara krångligare vid uthyrning att bemästra luftluft pumparna ....Är det inte/kan man inte ha glykol i cirkulationsvattnet?
en ecopart...http://www.ctcvarme.se/enertech/p47541/files/2_2_3_Ackumulator-Pool_System3_.pdf här kommer hur man kopplar in det....