0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: ztrindberg skrivet 06 april 2010, 15:15:31Citat från: MGKea skrivet 06 april 2010, 15:12:04Citat från: ztrindberg skrivet 06 april 2010, 15:07:59Citat från: Raffen skrivet 06 april 2010, 15:00:24Citat från: ztrindberg skrivet 06 april 2010, 14:02:15Classemätare av typen Eltech mäter rätt.Dock vid väldigt låga värden (några watt) så kan det bli fel.Classemätaren som ser ut som Etech men som heter UPM istället har uppenbart haft många mätare som visar ett felaktigt mätvärde,och det är väl troligtvis av den anledningen som Classe ny slutar att sälja dem och därför rear ut de kvarvarande för bara 49:- kr/st. Mvh Raffen. Nej jag tror inte det där tror du nog fel. Tror att dom gör som övriga butiker, helt enkelt vill in med andra produkter för att helt enkelt förnya sortimentet.Dock den som tror att man får ett instrument med rymdprecision för den summa kanske borde tänka om.Vad är rymdtolerans... +-100Watt?he he +- 100Alf
Citat från: MGKea skrivet 06 april 2010, 15:12:04Citat från: ztrindberg skrivet 06 april 2010, 15:07:59Citat från: Raffen skrivet 06 april 2010, 15:00:24Citat från: ztrindberg skrivet 06 april 2010, 14:02:15Classemätare av typen Eltech mäter rätt.Dock vid väldigt låga värden (några watt) så kan det bli fel.Classemätaren som ser ut som Etech men som heter UPM istället har uppenbart haft många mätare som visar ett felaktigt mätvärde,och det är väl troligtvis av den anledningen som Classe ny slutar att sälja dem och därför rear ut de kvarvarande för bara 49:- kr/st. Mvh Raffen. Nej jag tror inte det där tror du nog fel. Tror att dom gör som övriga butiker, helt enkelt vill in med andra produkter för att helt enkelt förnya sortimentet.Dock den som tror att man får ett instrument med rymdprecision för den summa kanske borde tänka om.Vad är rymdtolerans... +-100Watt?he he +- 100Alf
Citat från: ztrindberg skrivet 06 april 2010, 15:07:59Citat från: Raffen skrivet 06 april 2010, 15:00:24Citat från: ztrindberg skrivet 06 april 2010, 14:02:15Classemätare av typen Eltech mäter rätt.Dock vid väldigt låga värden (några watt) så kan det bli fel.Classemätaren som ser ut som Etech men som heter UPM istället har uppenbart haft många mätare som visar ett felaktigt mätvärde,och det är väl troligtvis av den anledningen som Classe ny slutar att sälja dem och därför rear ut de kvarvarande för bara 49:- kr/st. Mvh Raffen. Nej jag tror inte det där tror du nog fel. Tror att dom gör som övriga butiker, helt enkelt vill in med andra produkter för att helt enkelt förnya sortimentet.Dock den som tror att man får ett instrument med rymdprecision för den summa kanske borde tänka om.Vad är rymdtolerans... +-100Watt?
Citat från: Raffen skrivet 06 april 2010, 15:00:24Citat från: ztrindberg skrivet 06 april 2010, 14:02:15Classemätare av typen Eltech mäter rätt.Dock vid väldigt låga värden (några watt) så kan det bli fel.Classemätaren som ser ut som Etech men som heter UPM istället har uppenbart haft många mätare som visar ett felaktigt mätvärde,och det är väl troligtvis av den anledningen som Classe ny slutar att sälja dem och därför rear ut de kvarvarande för bara 49:- kr/st. Mvh Raffen. Nej jag tror inte det där tror du nog fel. Tror att dom gör som övriga butiker, helt enkelt vill in med andra produkter för att helt enkelt förnya sortimentet.Dock den som tror att man får ett instrument med rymdprecision för den summa kanske borde tänka om.
Citat från: ztrindberg skrivet 06 april 2010, 14:02:15Classemätare av typen Eltech mäter rätt.Dock vid väldigt låga värden (några watt) så kan det bli fel.Classemätaren som ser ut som Etech men som heter UPM istället har uppenbart haft många mätare som visar ett felaktigt mätvärde,och det är väl troligtvis av den anledningen som Classe ny slutar att sälja dem och därför rear ut de kvarvarande för bara 49:- kr/st. Mvh Raffen.
Classemätare av typen Eltech mäter rätt.Dock vid väldigt låga värden (några watt) så kan det bli fel.
Hur mätningen gick till får du fråga Gano.
Citat från: MGKea skrivet 06 april 2010, 15:30:37Hur mätningen gick till får du fråga Gano. Nej.Det är du som hänvisar inte jag.
Citat från: ztrindberg skrivet 06 april 2010, 15:38:01Citat från: MGKea skrivet 06 april 2010, 15:30:37Hur mätningen gick till får du fråga Gano. Nej.Det är du som hänvisar inte jag.Du får fråga Gano http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=28334.msg271982#msg271982
Vad står relativ visning för? Vilken enhet?Helt enkelt "ggr", *, x ... hur man nu vill skriva det..enhet testades och hur?Seriekoppling
Citat från: ztrindberg skrivet 06 april 2010, 15:28:05Vad står relativ visning för? Vilken enhet?Helt enkelt "ggr", *, x ... hur man nu vill skriva det..enhet testades och hur?SeriekopplingJag har testat PM300 personligen mot en känd referensmätare som är spårbar ända till SP.Min slutsats är att den har extremt olämplig matematik och mätmetod internt vilket gör den den ytterst opålitlig med allt annat än rent resistiva belastningar (OBS! dimmerfria!). Den är speciellt känslig för övertoner.
Citat från: Paxmax skrivet 06 april 2010, 18:27:44Citat från: ztrindberg skrivet 06 april 2010, 15:28:05Vad står relativ visning för? Vilken enhet?Helt enkelt "ggr", *, x ... hur man nu vill skriva det..enhet testades och hur?SeriekopplingJag har testat PM300 personligen mot en känd referensmätare som är spårbar ända till SP.Min slutsats är att den har extremt olämplig matematik och mätmetod internt vilket gör den den ytterst opålitlig med allt annat än rent resistiva belastningar (OBS! dimmerfria!). Den är speciellt känslig för övertoner.Ok tack så då ska det läsas att t.ex. PM 300 visar hur många gånger fel? Eller att den visar fel mellan 350 - 900W?Ursäkta om man är lite dum men det är inte lätt att veta utifrån bilden.
Citat från: ztrindberg skrivet 06 april 2010, 18:46:26Citat från: Paxmax skrivet 06 april 2010, 18:27:44Citat från: ztrindberg skrivet 06 april 2010, 15:28:05Vad står relativ visning för? Vilken enhet?Helt enkelt "ggr", *, x ... hur man nu vill skriva det..enhet testades och hur?SeriekopplingJag har testat PM300 personligen mot en känd referensmätare som är spårbar ända till SP.Min slutsats är att den har extremt olämplig matematik och mätmetod internt vilket gör den den ytterst opålitlig med allt annat än rent resistiva belastningar (OBS! dimmerfria!). Den är speciellt känslig för övertoner.Ok tack så då ska det läsas att t.ex. PM 300 visar hur många gånger fel? Eller att den visar fel mellan 350 - 900W?Ursäkta om man är lite dum men det är inte lätt att veta utifrån bilden.Om den riktiga mätaren visar värdet 1 så visar stickproppsmätaren ifråga 0,6 ...
Sorry 140Watt FEL.