0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Och att man redan för 10 månader sedan hörde från säljaren att " den nu är testkörd och klar", det finner jag inte ens ord för.
Grevens första 5 maskiner var utan problem, sen fick han en sändning till på 4st där det var krav på annan typ av styr (det skulle inte vara flytande kond på dessa), det är dessa 4 maskiner som nu avhandlas om i denna tråd där det är starka misstankar att det är frågan om en felktig styrkod/programvara. Köldmedium är rätt, alla mekaniska komponenter fungerar, givarna sitter rätt etc, men maskinen agerar på samma sätt som om man skulle köra en bil med handbromsen åtragen. De som nu har denna maskin är väl medvetna om detta problem, dom deltar aktivt i att försöka lösa problemet och dom har den fulla rättigheten att skicka tillbaka maskinen.Då borde alltså tråden innehålla tips och trix så att man till slut löser den "bugg" som det egentligen handlar om.Istället får vi en bugg till genom att 2 personer "kräver" att denna tråd ska tas bort.......Patetiskt var ordet....
hej.det som händer nu är att det är skickat ett nytt pcb kort o display från kina express frakt.Funkar kortet som teltur får skickas kort o display express till er andra omg. någonstans får styret fel info men var ?
Hej, om nu styret och displayen skickades express i tisdags så borde det väl vara framme nu, vad är status Teltur?
Citat från: greven1 skrivet 22 februari 2011, 22:38:42hej.det som händer nu är att det är skickat ett nytt pcb kort o display från kina express frakt.Funkar kortet som teltur får skickas kort o display express till er andra omg. någonstans får styret fel info men var ? Om nu "styret" är knas, borde man inte kunna flasha om korten istället för att skicka nya kort från Kina hela tiden? Betydligt enklare att skicka nya filer om man behöver uppgradera styret. Men jag har ingen insyn i hur maskinen fungerar i övrigt så jag vet inte om det är möjligt.Mvh, R.