0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Du har rätt i mycket av det du skriver Rickard, men var inte den springande punkten att det faktiskt har levererats fel saker och att service inte skett i rimlig tid, det är oacceptabelt att vänta månader på service och ej heller tillåtet!Du verkar vara rätt inkörd på spåret hur köp går till mellan företag, mellan företag och konsument ser det helt annorlunda ut.Nu är ju båda förlorare i denna historien vilket kanske inte är helt fel...
För min del så är ju affären utaggerad i morgon när jag fått pengarna.Det är väll så att denna tråd spårat ur tottalt och är irellevant och handlar om allt annat än värmepumpar.Skulle nästan föreslå att du raderar denna tråd och koncentrerar dig på det ditt forum är till för.Förstår dig med på ett sätt.Det kändes bara som om du utpekade mig som idiot.Det vore dock inte en dum ide att ha en tråd där folk kan berätta om sina olika problem med leverantörer.Det vore rimligt att ge företagen/motparten en chans att yttra sig i saken.Det är ju inte bara viktigt att få en bra produkt utan även att kunna få support och service vid behov.Jag annser att oseriösa företag ska få hålla på som dom vill.Detta ämne/tjafs klarar vi alla oss utan...
Jag kan inte se hur snake har förlorat nåt, förutom då att han har hål i väggen.Ett hål som kan förbilliga nästa installation av en värmepump som fungerar, om han nu väljer att köpa en ny pump, det vet vi inte heller något om.
Citat från: Rickard skrivet 05 april 2010, 23:58:03Jag kan inte se hur snake har förlorat nåt, förutom då att han har hål i väggen.Ett hål som kan förbilliga nästa installation av en värmepump som fungerar, om han nu väljer att köpa en ny pump, det vet vi inte heller något om.Självklart har han förlorat flera tusen kronor på att inte ha en fungerande värmepump under denna vinter.Dessutom har han nog lagt ganska mycket tid på att reda ut alla problem, man går väl inte till konsumentvägledare för skoj skull.Att hålla på att bråka om sådant här är nog inte ngt som är speciellt upplyftande för humör och annat heller.Du har väldigt svårt för att se konsumentens problem tyvärr.
Vid förlikning är det vanligt att parterna tecknar ett avtal medvarandra om det ena och det andra och eventuellt tystnadslöfte.