0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad anses vara smygreklam. Känner att jag kanske gjort mig skyldig till det utan att mena det. Ska jag till exempel inte rekommendera någon att köpa ett visst märke, eller?
I fortsättningen vore det bra om inga namn på installations/försäljningsföretag får nämnas i samband med missnöjda kunder som skriver här.
Rickard!Jag tar inte heller ställning till skuldfrågan i det här enskilda fallet, men jag tycker att det verkar som dina uttalanden känns som läpparnas bekännelse. Man kan genom dina inlägg i den här frågan tydligt se en tendens till att du fördömer snake och hans agerande. Jag är inte så säker på att han fått upprättelse om han inte agerat på det här viset. .......
"Fått upprättelse"
Det har framförts här i tråden att det skulle bli väldigt dyrt för förlorande part att processa om saken. Det behöver inte alls bli så. Det finns nämligen en rättslig process som heter Tvistemål om mindre värden Jag tycker därför att vi stänger ner alla diskussioner om vem som talar sanning. Det leder nämligen ingen vart.Se länk http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19740008.HTMMvh //Jarlen
Kan förstå vad du menar Rickard. Men om jag ser till mitt eget fall och jag tror att det är samma för många andra. Visst jag säljer ett visst märke. Men jag tjänar ju inget på om det märket säljer en pump om den inte köps genom mig. Som jag ser det så hjälper jag ju folk genom att rekommendera ngt som jag personligen vet funkar bra. Det innebär ju inte att de andra märkena inte funkar, men eftersom jag av erfarenhet vet att ett visst märke är ganska bra så faller det sig naturligt att ge det rådet. Om du inte vill att man ska ge sådana råd, så är det ju så. Och jag kan bara be om ursäkt om jag gjort något som inte uppskattas. Men jag anser mig ju vara en av de ärligare här eftersom jag inte gömmer mig bakom något fejk namn. ORAKLET
.... dock hinner jag ju inte läsa allt, så vissa saker smiter säkert igenom mitt nät.t.ex. denna tråd hade jag inte sett innan det var typ 30 inlägg skrivna redan.
Citat från: Rickard skrivet 01 april 2010, 14:47:59Citat från: rocas skrivet 01 april 2010, 14:45:41.... dock hinner jag ju inte läsa allt, så vissa saker smiter säkert igenom mitt nät.t.ex. denna tråd hade jag inte sett innan det var typ 30 inlägg skrivna redan.Då anser jag att du borde skaffa fler moderatorerKan nog ge dig en lista på minst 5 medlemmar jag skulle kunna tänka mig passa för uppgiften
Citat från: rocas skrivet 01 april 2010, 14:45:41.... dock hinner jag ju inte läsa allt, så vissa saker smiter säkert igenom mitt nät.t.ex. denna tråd hade jag inte sett innan det var typ 30 inlägg skrivna redan.
Jag har för mig att Richard har ett utgivningsbevis på detta forum = då har han ansvar på samma sätt som en tidning = ansvarig utgivare. Om / När någon angriper företag x eller person Y i någon affär eller dylikt kan ju Richard göra som tidningarna, han sätter inslaget i karantän så att ingen kan se det, kontaktar den berörde och frågar om Y vill bemöta påståendet. Märker sen Richard att Y är en ful filur kan han då låta tråden bli publik = publicera med texten att x har givits tillfälle att yttra sig men har avböjt/ej återkommit/hållt sig undan / och andra fula trick. Detta ger också Richard tid att "källakolla" ett påstående, vilket bör bli lättare än att i efterhand sitta och rätta/stryka/lägga till stycken i en s.k insändare.Art Deco