0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Om nu min rekommendation har värde här så rekommendar jag dig att du säljer tillbaka maskinen för 8000kr och tar förlusten som läropengar. Istället för att förlora pengar på en jurist/advokat är det bättre att investera någon timme hos en kurator.Btw ... finns det seriösa människor som jobbar på helger nu för tiden ?
Jag viste inte att detta var en tråd för att installatörer mm ska hålla varandra om ryggen.Det käns lite så nu.
installatören är delägare tror han är styrelseordförande eller något.Sen är det hans dotter och hennners man VD´n i styrelsen.det är väl så att om han inte är beredd at åka hit på garantifel så ska han inte heller sälja pumpar här.Förstår att det är långt men det är ju så att man har skyldighet att sköta garantierna vart man än installerar pumparna.Vet en som fick fängelse någon månad för att han inte skötte garantierna.
det är väl så att om han inte är beredd at åka hit på garantifel så ska han inte heller sälja pumpar här.Förstår att det är långt men det är ju så att man har skyldighet att sköta garantierna vart man än installerar pumparna.Vet en som fick fängelse någon månad för att han inte skötte garantierna.
LOL... menar du allvar.Jag jobbade tillfälligt åt honom då det hände.Det var ett tag sedan ,men det är faktiskt vad han själv sade att det gällde.Underlåtelse att uppfylla garantiåtaganden iof vid ett flertal tillfällen.