0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
...Han dyker ej upp på detta datum, .. som han ej heller dyker upp på....de inte dök upp ..Daikin... alltid rekommenderar markstativ på trähus. Dvs så har installationsfirman gjort fel från början då enligt Daikin.....försvag värmeslinga i tråget....skickade då ner värmeslinga till installatören ..Den ligger nu .. o väntar.......... betalt ca 20000:- för en pump som inte klarar av kylan....måste nu pröjsa ett antal tusen för att få värmepumpen nerflyttad till markstativ....för jävligt att ingen sa det från början
Skulle alla ggr byta bussningarna, billig och enkel lösning, men blir inte lika tyst som att skilja den från huset, alla värmepumpar jobbar likadant, med ungefär lika stora vibbar..
Självklart förstår jag att det är mycket begärt att låta installationsfirman ta hela kostnadenför nerflyttning av pumpen. Jag sa det till dem att jag gärna köper stativ och gjuter upp en platta till behövlig höjd medans då dom får stå för jobbet. Men det var inte intressant tydliligen inte heller intressant för dem. Utan jag är tvugnen att ståför alla kostnader.Det som gör mig mest förbannad är hur de har betett sig mot oss.Just ignoransen.Ska nog ta en funderare på o byta ut gummibussningar mot de som du rekomenderade.Och blir det så att jag måste flytta ner pumpen ändå så blir det helt klart en annan firma som hjälp vid det jobbet. Inte betalar jag samma firma igen......Visserligen försvinner garantin enligt säljaren men garantin kan nog diskuteras ändå...... :-/Kan även tillägga att vibrationerna inte bara uppstår när den isar igen. Dessa finns hela tiden bara att det blir bra mycket värr vid nerisning.