0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Detta låter galet, men det funkar... För att kontrollmäta tempen på in och ut kan du ta öromtermometern mot rören, funkar och det blir inte mkt felmarginal heller Thumbsup
Två T8 är bara en fototeknisk åtgärd. :-) Som synes på klockan så togs bilderna med någon minuts mellanrum. Nu har jag luftat pumparna också. Det var ju inte så svårt! :-) Från den inre pumpen droppade det stillsamt, ungefär i den här takten: studs Från den yttre var det lite mer drag i vattnet, det rann stillsamt. Någon pysning med luft tyckte jag inte att jag uppfattade från någon av pumparna. Det kan ju vara så att den inre pumpen stannat, den som kallas värmebärarpump. (Detta läste jag i manualen) Hur kan man få igång den igen? Kontrollmäta temperaturen på in och ut vet jag inte hur man gör. Det finns två vita boxar som det står "Myson" på, vad är detta för något? Dessa står på "Auto" nu.
Det finns två vita boxar som det står "Myson" på, vad är detta för något? Dessa står på "Auto" nu.
Strålande, du har lyckats plåta precis när börvärdet har ändrat sig från 36,8 till 31,1 då. Fattar bara inte var du får in luften.
Trodde ( ) betydde börvärde, men de är klart, tänker man efter så visar bör och är-värdet exakt samma vilket torde vara orimligt.Vad betyder parantesen då?
lossa lutningspluggarna på cirkpumparna och titta/känn med mejseln om den snurrar.det brukar vara ett spår i axeln för att tvinga runt pumpen.