0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hejsan !Jag har fått en offert från ett företag och på sista raden nämns priset enligt följande:Pris: Totalt xx xxx kr inklusive mervärdesskatt.Min fundering är hur detta skall tolkas, priset xx xxx kr borde redan ha momsen inbakat, eller ?Ser fram emot svar !
Jag har fått en offert från ett företag och på sista raden nämns priset enligt följande:Pris: Totalt xx xxx kr inklusive mervärdesskatt.Min fundering är hur detta skall tolkas, priset xx xxx kr borde redan ha momsen inbakat, eller ?
Jag tror att de lagt moms på (offertbelopp - ROT) eller något i den stilen. Hur som helst, fakturan är på ca 600 kr högre äv vad offerten var på..
Nä, det är så att jobbet redan är utfört och jag nu sitter med fakturan och då har de slagit på någon slags moms utöver beloppet xx xxx kr.Jag tror att de lagt moms på (offertbelopp - ROT) eller något i den stilen. Hur som helst, fakturan är på ca 600 kr högre äv vad offerten var på..Jag har inte kontaktat dem ännu, till saken hör att det var strul med själva arbetet också, så jag hade hoppats slippa kontakta dem mer..Nåväl, kontaktar dem i morgon och påtalar felet med fakturan.
inklusive och inbakad är ju ungefär samma sak och moms är en förkortning av det äldre mervärdesomsättningsskatt som senare blev mervärdesskatt. så jo, momsen är nog inbakad
OT:Citat från: 2000 skrivet 01 mars 2010, 17:48:02inklusive och inbakad är ju ungefär samma sak och moms är en förkortning av det äldre mervärdesomsättningsskatt som senare blev mervärdesskatt. så jo, momsen är nog inbakad Före moms hette det oms, Omsättningsskatt (1960-1969 för övrigt)... :,v(
Ja har meddelat att det är fel belopp på fakturan, får se vad de svarar.
"Att betala" på en faktura bör alltid vara inkl moms. På en offert behöver det inte vara så. Men till privatkund är det besvärligt att ange exkl moms då de aldrig får "dra momsen".