0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Orkar slingan värma bort om det är mycket is? Tänkte om den är avslagen länge..
Därför tycker jag det är konstigt att nån pump kan endast köra värmeslingan under avfrostning, och hinna få upp värmen på endast 5-8min./A.
Citat från: Apan skrivet 03 mars 2010, 21:24:56Därför tycker jag det är konstigt att nån pump kan endast köra värmeslingan under avfrostning, och hinna få upp värmen på endast 5-8min./A.Det är troligtvis,eller snarare ett måste att ha en annan effekt på värme kabeln,låt säga att värmekabeln endast är påslagen under avfrostning,ja då kan jag säga med 99% säkerhet att det är en kraftigare värmekabel,kanske 300watt..fast även den effekten blir i lägsta laget?Kan inte förstå hur dom löst det på panasonic??.en möjlighet skulle ju vara att dom startar värmekabeln en stund före avfrostningen?nå´n som kan verifiera att panasonic verkligen har den här konstruktionen??Dogge
Citat från: doggydoggen skrivet 20 mars 2010, 23:28:20Citat från: Apan skrivet 03 mars 2010, 21:24:56Därför tycker jag det är konstigt att nån pump kan endast köra värmeslingan under avfrostning, och hinna få upp värmen på endast 5-8min./A.Det är troligtvis,eller snarare ett måste att ha en annan effekt på värme kabeln,låt säga att värmekabeln endast är påslagen under avfrostning,ja då kan jag säga med 99% säkerhet att det är en kraftigare värmekabel,kanske 300watt..fast även den effekten blir i lägsta laget?Kan inte förstå hur dom löst det på panasonic??.en möjlighet skulle ju vara att dom startar värmekabeln en stund före avfrostningen?nå´n som kan verifiera att panasonic verkligen har den här konstruktionen??Doggeäven ME har den funktionen, och jag tror inte deras värmeslinga är på mer än 175watt, och det håller tråget rent, jag tror den slås på några minutr före och slås av några minuter efter defrost