0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för dina svar Carl N!Nej jag har ingen FLM. Ska kolla om jag hittar ngt i menyerna som inte verkar rätt. Som sagt om ingen annan har ngn idé så får jag ringa Nibe imorgon. Mvh John
Öppna luckan och välj info på menyn med scrollhjulet och tryck OK. Finns det nåt därunder som heter ventilation så är det inställt att det finns en FLM inkopplad.Edit: Inomhusklimat heter det nog förresten.Edit 2: Det ska förresten stå i klartext vad larmet innebär...Är ni säkra på att ni inte har en FLM då?
Alltså, jag föreslår att ni slår upp den medföljande användarhandboken och läser om vad man ska göra när man får larm. Filterlarm är fabriksinställt på att komma upp var tredje månad, och innebär att man ska göra rent filtret i frånluftsmodulen. Kommer larmet upp trots att man inte har nån frånluftsmodul beror det på att det är inställt i meny 5.2 tror jag (eller var det 5.3?) att det finns en frånluftsmodul inkopplad. Detta kan man snabbt verifiera genom att välja inomhusklimat. Finns alternativet Ventilation där så är det inställt att det finns frånluftsmodul.
Citat från: cheetah1 skrivet 21 mars 2010, 15:19:23Alltså, jag föreslår att ni slår upp den medföljande användarhandboken och läser om vad man ska göra när man får larm. Filterlarm är fabriksinställt på att komma upp var tredje månad, och innebär att man ska göra rent filtret i frånluftsmodulen. Kommer larmet upp trots att man inte har nån frånluftsmodul beror det på att det är inställt i meny 5.2 tror jag (eller var det 5.3?) att det finns en frånluftsmodul inkopplad. Detta kan man snabbt verifiera genom att välja inomhusklimat. Finns alternativet Ventilation där så är det inställt att det finns frånluftsmodul.Har läst det där flera gånger men hittar inget, som gör att jag blir klokare, Vad sitter detta filter i sådant fall?