0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En pump som drar 3-4kW är väl inte direkt liten. Menade han inte en pump som GER 3-4kW?
Hej igen,Tack för alla svar Jag kan ha missuppfattat det där med 3-4 kwh, så vi struntar i det Vi har en årsförbrukning som ligger på ca 18 000 kwh. Magnus: menar du att det bästa är om vi köper två luft/luft- värmepumpar och placerar en på bottenvåningen och ovanvåningen? Ska vi då köpa två likadana modeller eller? Ursäkta de dumma frågorna, men jag kan verkligen inget om det här.Jag har varit inne och läst på energimyndigheten och de olika modellerna som de har testat, men ska jag vara helt ärlig så vet jag inte riktigt vad jag ska kolla på. Kan någon förklara för mig vad som är viktigt att titta på när man ska köpa värmepump?/Anna
Hej Magnus,Hur vet jag om värmepumpen klassas som "stor" eller "liten"? Kan jag utläsa detta utifrån specifikationerna?De tre som du tipsade om, är dessa "stora" modeller? Om vi väljer två "mindre" modeller måste vi då ha två utomhusdelar?Tack för all hjälp!!!! /Anna
Huset är från -71 och det är direkt el. En del av elementen är helt värdelösa, antingen är de helt i