0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejBilderna jag tagit är förstora kan inte lägga upp dom,men jag har det vita frostbandet i mitten 7-8cm och ett i botten på ca 7-8cm.när innan avfrost??? eller efter den av frostat innan den börjat producera värme ?eller när den går har du en mobiltelefon med kamera så använd denVet inga benämningar på felsökaren,självdiagnostik testet är vad jag kört,inga larm där ialla fall.det finns en dosa som man kopplar in som visar tempar hetgas osv osv(som alla som installerar o servar dakin bör ha annnars så letar man i blindo)Vad har du för erfarenheter av Daikin?som konsument eller som dakin kunnig
Pratade med min säljare idag om "dosan"du skrev om.Han visste ingenting om någon dosa som Daikin hade till sina pumpar för felsökning,men han skulle återkomma om han fick reda på något om det.Inte mera än att vissa har ett mera avancerat manometerställ.ja någe manometer ställ menade jag inte utan en kontakt med hjärnkontoret på maskinen Korten jag tog var med min mobil,men dom blev för stora.synd för bilder säger en hel delSpelar det någon större roll hur jag frågar om dina erfarenheter till Daikin?ja det gör det frågan måste ställas för att jag ev kan svara eller inte svara (mystisk yrkesskada )men har du firma o är seriös så kan vi pratas vid på annat sätt (ta inte illa upp men jag vet inte vem ni är )om ca 1 månad så kan det komma mera info (inget jag lovar men !!!!)
Varför har du inte kontaktat installatören, eller har du installerat själv ??
HejDå jag är återförsäljare och företagare inom vvs/kyl så har jag monterat själv.Daikin hävdade ett par ggr att gas inte läckt ut,utan tyckte jag skulle prova ett antal andra saker.Jag struntade i det och gick på ren "ska vi kalla det känsla".Fyllde på som jag skrev ovan i etapper totalt 60gram.Nu har vi haft 5-10 minus ett par tillfällen och maskinen går super,inget frostband,ingen isbildning,helt kanon.Köpte nu en Mitsubishi Electric FD25VABH utav TS Comfort här på forumet (tack för råd TS)och satte upp den nu i veckan.En grym maskin,har el-mätare till bägge maskinerna och VABH:n verkar dra ca:70-100w mindre än Daikinen.Jag har dom som visnings ex och är supernöjd med dom.Har väl monterat ett 100-tal Panasonic innan,men kommer aldrig mera att sälja eller montera dom.Mvh Thommy