0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Haka på en riktig elmätare. Kanske logga lite?Idé... kanske docka på en luft/vatten från Jula när de nu rear ut dem för 21000kr?
Citat från: MGKea skrivet 28 januari 2010, 06:52:50Haka på en riktig elmätare. Kanske logga lite?Idé... kanske docka på en luft/vatten från Jula när de nu rear ut dem för 21000kr?Känns som att jag får en hel del ström för 21000kr även om det är ett billigt alternativ.... mina funderingar är att byta mot typ en L/L av billigare modell (typ Julas pump Coolix 5000kr). samt ett el-element (ca 1000kr för ett bra) vilket skulle ge en total investering på ca 6000-7000kr och dessutom ett hyffsat ekonomiskt uppvärmingssätt.Hur mäter jag förbrukningen på pannan? den är kopplad från normcentralen till en säkerhetsbrytare och sen vidare till pannan?har bara sett mätare som man sätter i ett uttag och sedan pluggar i stickproppen i mätaren...
Ingen dörr mellan förråds-delen och garaget? Om du har en dörr... Sätt en LL-pump i förrådet (helst mitt emot dörren). Med öppen dörr borde värmen lätt räcka till garaget. Fördelningen kan justeras med pumpens luftriktare.Det finns en elmätare med ström-transformatorer (öppningsbara ringar) som man sätter på/runt fas-ledarna i centralen. Inga elektriska kopplingar alltså. Den jag har sett har dessutom trådlös överföring till en display-enhet. Inte direkt billig: ca 1000 kr. Vet inte var jag sett den... Kjell, Conrad..? Fast jag kan nog ta reda på om du vill.
Citat från: Berka81 skrivet 31 januari 2010, 12:00:03Gör nya försök Hittade detta paketet:http://www.soliduct.com/installation...yttarpaket.htmSidan du söker kan inte hittas.Sidan kan vara flyttad, namnändrad eller tillfälligt otillgänglig.Om du inte kan hitta det du söker i nedanstående produktlista försök med något av följande:* Kontrollera att du stavat rätt om du skrivit adressen direkt i adressfältet. Skilj på stora och små bokstäver.* Tryck på uppdatera, eller försök igen senare.* Försök navigera rätt direkt via hemsidan.Om du fortfarande inte hittar det du söker, kontakta oss på store@soliduct.com och ange den saknade sidans URL.
Gör nya försök Hittade detta paketet:http://www.soliduct.com/installation...yttarpaket.htm