0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej !Är F99 vanligt fel på E9DKE ?Är kompressorn bränd när felkoden kommer i de flesta fallen ?Felkoden indikerar tydligen för hög DC ström på invertern.Vad säger erfarenheten om detta, något bra tips vad man kan kolla upp innan man dömer ut maskinen ?(“F99” is to be confirmed.) IPM Overheating Prevention Control ..... F99. Outdoor Direct Current (DC) peak detec- tion. 7 times occurance continuously .../Cyber
För att svara lika trevligt som dig då...Och vars i helvete skrev du att kompressorn vägrar starta upp?!"Ingen som vet vad man bytt ut när man fått felet F99 ??"Har vid flera tillfällen fått denna felkod då förångare/filter är täta. Annars skulle jag inte heller råda dig till att kolla dom.Men visst jag ber så mkt om ursäkt för att jag gav dig ett tips som flertalet gånger fungerat på den felkoden, ska aldrig hända igen.
Boss87 ,Hej, när du mäter kompressor lindningarna måste kabeln vara bortkopplad från anslutningsplinten, men det var den kanske?, framgick inte riktigt i din beskrivning.MVH/Fidusen