0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skulle tro att ljudet följer rören, frilägg första metern rör, alltså ta ut dom ur kabelkanalen och kolla om det blir ngn skillnad.Haft det problemet på ett par ställen med Sanyo pumpar.
Citat från: ghandi skrivet 12 januari 2010, 08:12:11Skulle tro att ljudet följer rören, frilägg första metern rör, alltså ta ut dom ur kabelkanalen och kolla om det blir ngn skillnad.Haft det problemet på ett par ställen med Sanyo pumpar.Det borde kännas med att lägga handen på dem.Föresten ... finns det risk för läckage i anslutningar när vibrationerna fortplantas ut i rören?
Jag går och klurar på detta med min Toshiba, Ventilationsutveckling strappade upp rören från pumpen mot väggfästet ganska hårt, vilket väl inte direkt är optimalt ur stomljudsynpunkt ?Sedan sitter inte konsolerna riktig centrerade, vilket gör att gummidämparna "skevar" något upp mot pumpen, vilket väl inte HELLER är optimalt ur stomljudsynpunkt ?Har nämligen observerat att jag relativt tydligt kan följa kompressorns upp/nedvarvningar inomhus