0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Verkligen tråkig läsning. Hoppas IVT kan lösa det åt dig.IVT har ju sin 100% nöjd kund garanti, hoppas att de uppfyller den. Hade jag varit dig hade jag snokat reda på vilken firma som har "IVT number one" i ditt område och sedan ringa dem direkt och prata med dem. Får du ingen respons där, ring IVT huvudkontor.
Hejsan! Varför skulle du vilja ha en brytare på utsidan av huset, ska grannen kunna stänga av den???
Citat från: joka83ed skrivet 08 januari 2010, 17:27:42Hejsan! Varför skulle du vilja ha en brytare på utsidan av huset, ska grannen kunna stänga av den??? Enligt min installatör (elektriker/kyltekniker) är det ett myndighetskrav att en s.k. säkerhetsbrytare skall sitta ute vid vp:n.Sture
Hejsan! Varför skulle du vilja ha en brytare på utsidan av huset, ska grannen kunna stänga av den??? Vad det beträffar ditt filter så skulle jag tro att du tänker "rätt" men ändå fel, filtret sitter på utgående från pannan = ingående på VP, filtret ska alltså sitta på ingående på VP. Sitter en pil på filtret som visar åt vilket håll vattnet flödar, pilen ska va mot VP, alltså in på VP. VP ut = Panna in, Panna ut = VP in. Sen så hoppas jag det löser sig för dig med din VP, riktigt tråkig läsning och man blir fanemej förbannad när nya och dyra grejer ska krångla, lycka till
Ah. Det är alltså utifrån VP:n det är. Ja då verkar det vara i sin ordning.