0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tillsatsen kopplas förmodligen ur därför att börvärdet har uppnåtts och ramptiden för tillskott från har löpt ut. Varför skall tillsatsen enligt din mening stängas av vid 65 grader?
Det är ramptid stänga som skall ökas om tillskottet skall gå längre tid. Ett börvärde på 65 grader låter märkligt. Det är mycket högt. Vad är det för värde på värmekurvan inställd (meny 1.1) och vad är det för temperatur ute? Finns det en givare för inomhustemperaturen?
Vad innebär ramptid öppna och stänga ?Om jag har tillskottstimer på 60 min och ramptid öppna på 10 min betyder det att det är efter 70 min tillskottet går igång ?
Citat från: defrost skrivet 02 januari 2010, 21:35:40Vad innebär ramptid öppna och stänga ?Om jag har tillskottstimer på 60 min och ramptid öppna på 10 min betyder det att det är efter 70 min tillskottet går igång ?Det beror på vilken tillskottseffekt som är inkopplad är det 6 kW (fabriksinställningen) så går 3 kW in när ramptiden gått halva tiden, dvs efter 60 + 5 minuter och 6 kW när ramptiden har löpt ut. Är de 9 kW som är inkopplat gå 3 kW in efter 1/3 av ramptiden osv. Oavsett vilken tillskottseffekt som är inkopplad måste tillskotttimern räkna färdigt först innan ramptiden börjar räkna.
När ramptid gått ut, kör tillskottet tills börvärdet är uppnått eller börjar den på ramptid stänga ?
Ny fråga, kan man ställa in så att tilskottett stänger av sig vid 47C jag vill inte att pumpen stannar pga för hög retur och att den sedan går på bara tillskott ?