0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är alltså 4300K, 55W som gäller för maximalt ljus, skall nämnas att jag har 2st breda och en lång ljusbild på mina bigknickare?Törs man köpa från tradera, de billigare varianterna, eller skall man ge sig på dyrare, från kungen, prinsen eller liknande.Vet ej, jag håller mig till Kungen.Kan man skarva om kablarna själv, mellan drivdonet och lampan, ganska långa sladdar som behövs om drivdonet skall monteras under huven?Vet ej, men kan inte se varför det inte skulle fungera. Skulle själv köra den varianten om nödvändigt.
Köp extra ljus med xenon monterat från början. Reflektorerna i extraljus som ursprungligen är tillverkade för halogen ger sällan bra ljusbild med xenonlampa. Billiga xenonkit har ofta dåligt avstörda ballaster vilket vissa bilmärkens övriga elektronik kan ta skada av. Konverterade min Volvo V50 helljus till xenon och efter c 3 månader började torkaren plötsligt gå på full fart precis när jag slog på helljuset. Sen var det kört med den torkaren Can-bus kommunikationen till torkarmotorn slogs ut så det var bara att byta ut torkarmotorn= onödig kostnad på c 2000 kr (beg motor + byte hos Bilia). Sen åkte Xenonkungens 50W kit ut ur min bil. Även andra bilfabrikat med Bosch Can-bus styrd torkarmotor har drabbats av haverier pga xenonkit. Kanske en svaghet i själva torkarmotorn, men det är ju trots allt xenonkittet som skadade motorn. Har hört att Peugot är väldigt känslig för xenonkit.Jag antar att om man drar separata kablar från batteriet till extraljus så borde risken för elektronikskador vara mycket liten. Att använda fabriks monterade kablar till extraljus kan innebära en större risk.
Är själv sugen på att köpa 3st såna här http://www.billjus.se/site/page/31?PID=65 priset är helt rätt och skulle dom inte vara världens bäst.....så är det ju inte hela världen för det priset. Finns kanske någon som hittat några mera prisvärda?//Krister