0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vilket nöje..
Grattis broder...gjorde precis samma sak. Och man kunde ge sig tusan på att Stockholm upplevde sin kallaste natt sedan jag var grabb. Kallare än -20 två nätter och -26 som kallast där jag bor. All elspets avstängd och L/V stannar vid -17Endast 2 små E9DKE LL snurrade och det tycks dom ha gjort hela tiden. Men den ena sitter i källaren och inställd på +16 ºC.Så en enda liten LL värmde huset, kanske gav den halv effekt (2kW). När vi kom hem var det +11 ºC inomhus...Burrr, inget att rekommendera invändiga vattenledningar som ligger längs ytterväggar kan frysa. Och det tog ett halvt dygn (+ en bokhylla Billy i kakelugnen) att få upp värmen igen. Snålheten bedrar visheten som min fru sade.
CTC's styrsystem Ecologic...har bara en enda manuell avstängningssignal för elpatron. Så den kan inte skilja på avstängning för tilläggsvärme (när pumpen inte orkar) eller ersättningsvärme (när pumpen står still under -15 ºC).Funderar på att göra något a' la Nibe som startar elpatronen i "nödläge" om det blir ordentligt kallt inne. Tex om styrsystemet skulle gå sönder.