0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
HejLägg laddarpumpen till läge 1 under innedelen.Du får varmare vatten till övre delen.Lägg elpatronens värme till 54 grader övre patron ,nedre till 40 grader.Jag tror att du måste ta till drift elpatronen efter ungefär -10 grade och under.Det är normalt att hus som 110m2 tar el med 4,5kw utedel ungefär 80kw vid -15grader.
Citat från: Apan skrivet 11 december 2009, 14:02:04Jag kan ställa om transformatorn själv, men inget jag gör direkt! Självklart går voltantalet att ställa i energimätaren, för mig stämmer den mycket bra.Men så är det väl, säljaren har alltid bästa grejorna! Varför är din energimätare perfekt? Är väl lika bra eller dålig som nån annan rusta/Classe, ÖB mätare../A.Vadå min mätare perfekt, jag skriver ju klart och tydligt att jag inte tycker att de är bra - trots att jag säljer dem. (Eco-Eye och OWL)Sen är de kanske en kul grej om man sätter dem på hela hushållet, för att se förbrukningen momentant (på ett ungefär)Men som sagt, det beror ju mycket på hur noga man är vad man accepterar.Är man typen som är skitnöjd med en Atlas så är man säkert nöjd med den typen av mätare också.
Jag kan ställa om transformatorn själv, men inget jag gör direkt! Självklart går voltantalet att ställa i energimätaren, för mig stämmer den mycket bra.Men så är det väl, säljaren har alltid bästa grejorna! Varför är din energimätare perfekt? Är väl lika bra eller dålig som nån annan rusta/Classe, ÖB mätare../A.
Min classe stämmer, mätt med tångamp./A.
Citat från: Apan skrivet 19 december 2009, 11:37:12Min classe stämmer, mätt med tångamp./A.Och tångampen mäter rätt på reaktiva/kapacitiva belastningar?
Lika rätt som din energimätare, som funkar likadant./A.