0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En annan sak som du enkelt kan kontrollera är om pumpens motor är vågrätt installerad, om den är lodrättt är det helt fel.Då samlas luft i motorn och lagren havererar.
Citat från: AndersA skrivet 10 december 2009, 06:30:14En annan sak som du enkelt kan kontrollera är om pumpens motor är vågrätt installerad, om den är lodrättt är det helt fel.Då samlas luft i motorn och lagren havererar. Trodde de flesta c-pumpar helst skulle vara lodrätt installerade med flödet uppåt, men en del klarar vågrätt också?
Nu rör du till begreppen Ridax jag talade inte om flödet det kan vaa åt alla håll, utan motoraxeln skall vara vågrätt inte stå lodriktning. Då kommer luftnippeln att sitta högst och luft samlas i motrn.Jag har tyvärr sett sådana installationer.
När jag pratade med firman igår em så sa de att man kanske får använda sig av "joniserat" vatten i ledningarna. Vad är det? Och vad kostar sådant? Säkert ett antal tusenlappar igen. Och hur kan man garantera att det kommer att fungera?
Citat från: Optima 700 skrivet 10 december 2009, 12:06:23När jag pratade med firman igår em så sa de att man kanske får använda sig av "joniserat" vatten i ledningarna. Vad är det? Och vad kostar sådant? Säkert ett antal tusenlappar igen. Och hur kan man garantera att det kommer att fungera? Avjoniserat vatten måste det vara, alltså vatten där man har plockat bort alla salter. Är det en egen brunn? I så fall, var ligger huset?