0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
nu fattas det bara en inställning för övre tanken också.tex, en inställbar min temp, när pumpen ska göra en vp-max körning. Thumbsup
Om man väljer bort 55-graderskörningarna blir väl CTCs akilleshäl, nämligen den tidvis låga varmvattentemperaturen, ännu mer markerad. Kan tänka mig att detta är en funktion som passar dem som spetsvärmer sitt varmvatten med el men för oss som har stängt av elspetsen torde detta vara en finess som inte är mycket värd.
När CTC ändrade kunde de väl gjort det så att man kunde välja hur ofta 55-graderskörningen ska göras, tex 1 på 4 starter, 1 på 5 starter, 1 på 3 starter, aldrig... eller ännu bättre en trigger som kör 55-grader baserat på övre pannans temp... eller ännu bättre en "tillåt elpatron från X grader" så att jag slipper slå av och på elpatronen hela tiden.nån annan som har nåt bra tips till CTC hur styrningen skulle kunna ändras?
Citat från: Enskede skrivet 03 december 2009, 17:51:01Om man väljer bort 55-graderskörningarna blir väl CTCs akilleshäl, nämligen den tidvis låga varmvattentemperaturen, ännu mer markerad. Kan tänka mig att detta är en funktion som passar dem som spetsvärmer sitt varmvatten med el men för oss som har stängt av elspetsen torde detta vara en finess som inte är mycket värd.håller med där... är en spettsVVB om man ska ta bort 55g körningen.