0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sen även att du har skriftligt från "nya" firman om vad som är gjort, så att de syns vilket fel han gjorde, om de går vidare med ärendet../A.
Självklart inte! Men går den tidigare kylfirman vidare när han inte betalar fakturan, då kan det vara bra att ha skriftligt på att den nya kylfirman som åtgärdade felet, att felet fanns där./A.
Så kan man väl tycka att fallet är här.
Enligt konsumenttjänstelagen så behöver man inte låta den som gjort ett felaktigt jobb få chansen att göra om det, om "man kan anta att han inte är kompetent nog att åtgärda sitt felaktiga arbete".Så kan man väl tycka att fallet är här.
Eg tycker jag att du kan skicka en faktura till honom.
Vad tror ni om pumpens eventuella överfyllnad av kylmedie,har inte avfrostat en enda gång sedankl 10.30 i går,borde den inte ha gjort det? varit +3-3,5gr fuktig luft.Har för mig att den brukade avfrosta från +5gr?Vet inte om jag hört kompressorn gå så mjukt och tyst förut?Har visserligen en stor vätskeavskiljare före komp,men för hög förångningstempförsämrar väl verkningsgraden?